Nový design vyhledávání a rozšíření statistik

Vzhled výsledků vyhledávání a statistiky dotazů v novém kabátě.

Nového vzhledu výsledků vyhledávání si asi všiml každý, kdo používá vyhledávání na Seznamu. Raději bych se zmínil o rozšířených statistikách hledanosti dotazů a vysvětlil význam dat, která jsou v grafech a tabulkách obsažena.

graf rozsirene shody
Graf rozšířené shody

Grafy popisují vývoj hledanosti za uplynulých 60 dní, tedy kolikrát došlo k zobrazení některé stránky s výsledkem hledání. Tabulky napravo od grafů obsahují údaje o lokálních minimech a maximech + průměrnou hledanost za určitý časový úsek.

Tabulka nejčastějších rozšíření obsahuje na řádku s indexem 0 zadaný dotaz a data, která lze odečíst i v tabulce u jednotlivých grafů. Další řádky obsahují nejčastější rozšíření zadaného dotazu (řazeno dle rozšířené shody sestupně). Uspořádání slov v nalezených odpovídajích dotazech podle abecedy je důsledkem normalizace dotazů při agregování.

Přesná shoda dotazu znamená, že slova nejsou lemmatizována, jejich uspořádání v dotazu se může měnit a dotaz není rozšířen o jiná slova. Do dotazů je doplňována resp. je odstraňována diakritika (dovolena = dovolená).

Rozšířená shoda
dotazu vyjadřuje počet dotazů, ve kterých byla obsažena všechna zadaná slova a případně byl dotaz rozšířen o některá další (rozšířené shodě pro slovo „Praha“ odpovídá i dotaz „MHD Praha“). Jednotlivá slova se nelemmatizují a rovněž je odstraňována diakritika.

Rubrika: Vyhledávání

Komentáře k článku: Nový design vyhledávání a rozšíření statistik

  1. Autor: Rammi | 2.2.2008 | 23:24

    [1]Paradni tool, bude se neco takoveho implementovat i primo do rozhrani skliku?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  2. Autor: Arcaou | 3.2.2008 | 00:11

    [2]Nebylo by jeste mozno k tabulce dotazu pridat odkaz, ktery by primo ten dotaz vyhledal? Tim by to bylo naprosto super.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  3. Autor: Robert Glos | 3.2.2008 | 00:35

    [3]Nejlepší funkce seznamu co znám ;-) Fakt, i před vylepšením to byla úžasná funkce. Ještě kdyby seznam indexoval tak 10× větší rychlostí a seznam by utvářel komplexně působící celek. Každopádně díky za vaši práci. Vážím si vás seznamáci.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  4. Autor: FIDO | 3.2.2008 | 01:10

    [4]Musim pochvalit novy vzhled vyhledavani, velice povedene, sice jsem byl v prvni vterine zmateny ale vypada to fakt dobre. ad Robert Glos) nemyslim si ze by byl nejaky problem v indexaci, treba na mem eshopu je denne preindexovano 5-10tis. stranek. Horsi je to ale s vytvarenim novych nahledu, cekam 14dni az mesic.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  5. Autor: Pitt | 3.2.2008 | 01:57

    [5]Výborný nástroj:) Chvilku jsem se rozkoukával, ale je to opravdu jednoduchý. Navíc s dobrou grafikou.. Prostě jako vždycky :) Díky

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  6. Autor: mirecekp | 3.2.2008 | 10:52

    [6]Také mě to chvilku překvapilo, když jsem to viděl včera poprvé, ale nezmátlo mě to. Je to přehledné a určitě lepší než to bylo.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  7. Autor: Jirka | 3.2.2008 | 11:58

    [7]K dokonalosti už jen chybí, aby se generovaly grafy i ke klíčovým slovům, která nejsou příliš vyhledávaná (resp. místo grafů by stačily ty pomocné tabulky, co jsou vpravo od nich)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  8. Autor: Esrth | 3.2.2008 | 12:31

    [8]Co tak místo kravinek s designem udělat pořádný fulltext?! to co Seznam předvádí za poslední dobu je strašný shit! Vyhodil bych vás tam všechny a najal pořádné programátory :-) – nic osobního ale ten fulltext je momentálně nejhorší v republice, i to Centrum dává lepší výsledky a to nemluvím o Googlu …

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  9. Autor: Šimon Grimmich | 3.2.2008 | 15:06

    [9]Dobrý nástroj, jen mi není jasné odkud se berou data. Předpokládám, že se berou data z celého Seznamu, tedy nejen fulltext, ale i katalog, odkazy atd.?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  10. Autor: Tonda | 3.2.2008 | 15:10

    [10]Ještě kdyby jste rozchodili nefunkční možnost vypnutí našeptávače, tak jsem spokojenej. :) Omlouvám se za off topic.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  11. Autor: Kolemjdouci | 3.2.2008 | 18:34

    [11]Gratuluji, perfektní funkce, jen tak dále chlapci a děvčata

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  12. Autor: Jakub Hejda | 3.2.2008 | 22:03

    [12]Designové změny jsou fajn. Ale s relavantností výsledků jsem nyní trochu na pochybách.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  13. Autor: akaborec | 3.2.2008 | 22:04

    [13]Po dlouhé době musím Seznam pochválit.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  14. Autor: Jirka | 3.2.2008 | 22:24

    [14]Statistiky jsou výborný! Opravdu se Seznam předvedl. Ale jak už tu pár lidí zmínilo, primárně by se to chtělo zaměřit jinam :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  15. Autor: cert | 3.2.2008 | 22:30

    [15]musím se přidat k ostatním, k čemu hezké tooly k nečemu, co právě nefunguje – nevrací relevantní výsledky?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  16. Autor: zputnik | 3.2.2008 | 23:58

    [16]Hodně povedená vychytávka v rámci Seznamu. Díky moc. Začínáte se mi čím dál, tím více líbit. ;o)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  17. Autor: Hannes | 4.2.2008 | 11:01

    [17]pekne, uz se tesim az to nekdo „hackne“ do seo utilitky jako kdysi naseptavac :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  18. Autor: mIRA | 4.2.2008 | 12:24

    [18]Rozhodne krok k lepsimu. K SEO optimalizaci je to paradni pomocnik. Nejhledanější dotazy obsahující „kw“ Velice zajimave, jen tak dal.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  19. Autor: Roman Schulz | 4.2.2008 | 19:03

    [19]ad. relevantnost výsledků: připadne mi, že konečně z předních pozic začínají mizet výsledky které tam nemají co dělat a místo nich se dostávají relevantní výsledky. To, že se to některým lidem nelíbí je pochopitelné. Věřím že Seznam dělá co může a nedopustil by zhoršování výsledků tak, jak někteří lidé říkají..

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  20. Autor: Roman | 5.2.2008 | 08:15

    [20]S vyhledávaním jsem spokojen, konečně se bere ohle di na domény, které nejsou odděleny pomlčkama a ve kterých se vyskytuje hledané slovo. I když musím přiznat, že asi poslední týden to bylo s výsledky hledání nějaké zmatené

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  21. Autor: Azu | 5.2.2008 | 10:42

    [21]U těch výsledků sem dost na pochybách, protože firmy co se drželi několik měsíců na prvních místech na jisté klíčové slovo jsou kdesi na x té stránce včetně jedné z našich stránek, která se držela do 7 místa, ale místo ní se nám tam objevila jiná naše stránka na prvním místě, která bývala kolem 20 místa.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  22. Autor: Agu | 5.2.2008 | 15:06

    [22]vynikajíci

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  23. Autor: lb | 6.2.2008 | 21:43

    [23]A jinak to vyhledávání, to už je jako hotový, jo? Ještě si na to pusťte televizní kampaň, ty voe!

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  24. Autor: domain spam | 7.2.2008 | 17:10

    [24]Všechno je úplně super, jediné co mne zaráží je stálý výskyt domén obsahujících 3 klíčová slova s pomlčkou, myslel jsem ža tato čuňárna je již dávno vyřešena ale není… Škoda JInak gratuluji

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  25. Autor: Web | 7.2.2008 | 22:56

    [25]Osobně by mě velice zajímalo, co je špatně s AJAXem pro našeptávač, že v Opeře na homepage funguje, zatímco když chci změnit vyhledávání, tak čekám x sekund na každé písmenko :( Jinak ty XXXčeské stavby, co tu vyskakovaly na slovo balkony 8x vyskakujou i na další jiná slova Xkrát, co je špatně?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  26. Autor: Pavel | 8.2.2008 | 00:15

    [26]Škoda, že podnikání na internetu v naší zemi je z velké míry závislé na tak stále nedokonalém, nerelevantním, a výsledky neustále měnícím, ač populárním vyhledávači, jako je fulltext Seznamu… Kdyby měl Google podíl na vyhledávání jako Seznam, bylo by podnikání na netu jasnější, jistější a transparentnější. Ale koneckoncu, Seznam je tak alespoň věrným obrazem džungle v naší banánové republice.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  27. Autor: Eply | 8.2.2008 | 19:22

    [27]To je všechno hezký, ale radši začněte konečně indexovat domény IN, když se dotážu na helpdesku seznamu, tak mi nikdo neodpoví (za rok 4x) !!!

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  28. Autor: Malkin | 8.2.2008 | 22:15

    [28]Naprosto genialni! Po dnesnim prepoctu S-ranku ci ceho jsem dosel k zaveru, ze Seznam je fakt neuveritelne ***… Kdyz hledam jabka a na prvnim miste mi vyjedou hrusky, tak to uz je masakr! Nenavidim bonzaky, ale kdyz neco chci najit, vyjede mi to na prvnim miste relativni URL spravna a pri cvaknuti se dostanu na nejaky ***…(nespravne) pujckyzdarma ci co, tak to uz je fakt ubohost! Mam rad, kdyz se musim o prvni mista rvat s konkurenci, ale co je tohle?! Tohle je vyhledavac?! Panove, prominte, dokazu pochopit cokoli, ale co jsem dneska zazil, to me polozilo! Pardon, musel jsem se ventilovat… btw. pokud nekoho z Seznamu zajima co jsem nasel a ma zajem o spravnejsi vysledky, muze mi tu nechat vzkaz kam PRIMO to mohu zaslat! Nebo vam staci jenom reklama v TV..?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  29. Autor: Joe4S | 9.2.2008 | 01:22

    [29]Zdravim, chcete si nekdo vydelat pres internet? Tak se registrujte na tomto odkazu a klikejte na reklamy. http://bux.to/?r=Blondak

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  30. Autor: Honza | 10.2.2008 | 15:06

    [30]Nejhorší, ale bohužel nejrozšířenější fulltext u nás – to je Seznam. Deformuje celé internetové prostředí. Ví Ivo vůbec, jaky programátorský neumětely zaměstnává?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  31. Autor: Karel | 10.2.2008 | 17:54

    [31]Co je to zase od vcerejska za vysledky…mimo to me docela desi udaj o mnozstvi relevantnich odkazu ktere Vas fulltext nasel…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  32. Autor: Tonyk | 10.2.2008 | 20:39

    [32]To Pavel: „jasnější“ – možná ano, „jistější“ – to těžko a transparentnější – hmm, zkuste si počíst na následujícím odkaze a třeba Vás přejde ten nekritickým obdiv ke Googlu. http://www.podnikanivusa.com/2008/02/05/jak-odstranit-google-penalizaci/

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  33. Autor: M. | 10.2.2008 | 20:49

    [33]Tohle už snad nemůžete nadále myslet vážně s těmi výsledky! Jak můžu na prvním místě hledání najít jako nejrelevantnější výsledek seznamácký firemní zápis, to mně prostě nikdo nevymluví že tam z toho milionu dalších výsledků není nic lepšího ač samozřejmě tam lepší jsou. „na seznamu hledáš, najdeš tam co nehledáš“

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  34. Autor: petrox | 10.2.2008 | 22:09

    [34]Eply: standardně TLD doménu in neindexujeme, ale to již bylo napsáno v několika diskusích. Důvod je prostý. Na této národní doméně se nedá předpokládat mnoho webů s českým obsahem a proto na weby z takto exotických TLD robot nepříliš rád chodí. Pokud máte web na .in, tak mi napište na mail petr(dot)nevrly(at)firma(dot)seznam(dot)cz . Doménu přidám.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  35. Autor: martin | 10.2.2008 | 22:20

    [35]dobrý den, nevím kde jinde se zeptat, ale čachry s výsledky, které se dějí tento víkend jsou chybou fulltextu, nebo plánovaným a správným updatem? podle mne se zobrazují nerelevantní výsledky – čili je to chyba. pokud je tomu tak, kdy bude odstraněna? díky za odpověd

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  36. Autor: petrox | 10.2.2008 | 22:28

    [36]07.02.08 22:56:53 Web: zkoušel jsem našeptávač na čisté instalaci Opery v. 9.24 a běhá bez problémů:( Doporučuji prověřit nastavení prohlížeče. Nastavení JS etc.. Pokud jde o XXXčeské stavby, tak o nedostatku víme. Jeho řešení je na cestě. A mělo by se dostavit během několika dní.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  37. Autor: martin | 10.2.2008 | 22:33

    [37]pokud to bylo urceno memu prispevku, tak co ceske stavby nejde – jde spise o to ze u nekolika webu ktere spravuji se zasadne zmenily pozice na seznamu, asi u trech slov k lepsimu ale u drtive vetsiny k horsimu – nekde to preindexovalo na stranky, ktere nejsou relevantni k danemu slovu, nekde cilova stranka uplne vypadla z indexu… divne.. dik za reakci

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  38. Autor: petrox | 10.2.2008 | 22:35

    [38]08.02.08 22:15:02 Malkin: samozřejmě, že máme zájem o relevantní připomínky. Pokud zašlete popis nedostatku, problému na fulltext-admin(at)firma(dot)seznam(dot)cz, nebo petr(dot)nevrly(at)firma(dot)seznam(dot)cz, budeme se Vaším podnětem zabývat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  39. Autor: petrox | 10.2.2008 | 22:47

    [39]martin: o výpadku přímo z indexu nebo DB pochybuji. Pokud vím k žádným čistkám nedochází – spíše naopak. V současné chvíli dochází k tzv. SeznamDance(jak si ho odborná veřejnost pojmenovala) resp. úpravám ve způsobu výpočtu relevance. Pozice na kterých se nacházejí jednotlivé weby u konkrétních dotazů nepovažuji z dlouhodobého hlediska za definitivní. Proto doporučuji vyčkat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  40. Autor: petrox | 10.2.2008 | 23:12

    [40]03.02.08 15:06:16 Šimon Grimmich: statistiky hledanosti dotazů se vztahují přímo k fulltextovému vyhledávání a jsou oddělena od hledání na Firmy.cz apod.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  41. Autor: Zdenek | 11.2.2008 | 00:25

    [41]Moc pekne, jeste pridejte informace o slovnim usporadani: „telefoni seznam“ vs „seznam telefoni“ -> dotaz dava jine vysledky, ale statistiky ma stejne. V nekterych pripadech by tohle porovnani bylo velmi zajimave. Bohuzel se pripojuji k ostatnim (zejmena k Malkinovi), ze s relevantnosti to je bidne. A po nedavnem „updatu s-ranku“ horsi nez predtim… Doporucuji rollbacknout k predchozi verzi a zkusit to znovu.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  42. Autor: Oleg Veselkov | 11.2.2008 | 01:35

    [42]petrox: Diky za aspon nejake odpovedi a naznaky. To ze nam tento vikend vylitly projekty z vetsiny slov ktera nesou stovky lidi denne, tak se stabilni dlouhodoba navstevnost 75k lidi/den spadla na nejakych 59k. Coz je fakt mazec, verim ze to nejak date dohromady co nejdriv. Jen tak pro zajimavost, na keyword.ktery z prvni stranky nese tak 2000lidi/den, tak na te strance je nejaka domena 3radu a stranka v sub-sub-sub slozce s SRANKem 4 :-D Tohle je tak nejak nejvetsi DANCE co sem zazil za 1.5roku…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  43. Autor: Jakub | 11.2.2008 | 03:13

    [43]Možná Vám to připadá jako naprostá banalita, že na několik dní nebo týdnů totálně překopete výpočet výsledků do zcela nesmyslné podoby, ale firmám jejichž životaschopnost bohužel je na těchto výsledcích závslá, to rozhodně jedno není. Pro nás je seznam jen nutné historické zlo, těžící z neznalosti uživatelů a ne kvality poskytovaných služeb. Tyhle Vaše hrátky bohužel dokážeme naprosto přesně pro nás vyčíslit z dosažených ekonomických výsledků za několik let z objednávek lidí, kteří přicházejí k nám z fulltextu seznamu a při těchto Vašich hrátkách v tom grafu ty propady jsou neskutenčě vydět a v průměru nás ta Vaše sranda stojí přes 20tis denně. Je zvláštní, že na všech vyhledávačí jsme na prvním místě i na senzamu jsme bývali do nedávna několik let maximálně do 3 místa, platíme Vám ročně nemalé peníze a najednou jakoby se po nás slehla zem a nejsme k nalezení ani do 150 místa!

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  44. Autor: Oleg Veselkov | 11.2.2008 | 12:09

    [44]Jakub: Presne nas pripad taky, na seznam.cz je zavisly vse ve firme. Chodi odtud 90% lidi uz nekolik let. Jak rikas kazdy mesic seznam.cz od nas dostava taky nemale castky a pritom si jen tak dovoluje hrat. SIce platime za jinou sluzbu, ale kdyby se dalo si priplatit i za fulltext :) tak bych do toho sel.. takhle je to na hovno, ulozil sem vcera v 23:00 vysledky na jeden keyword, a dneska rano otevru ho znovu v jinem okne.. a je vse na jinych mistech , uplne vse.. :((((((((

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  45. Autor: houstik | 11.2.2008 | 22:03

    [45]Jéé to je zase sranda. :-) Teď jsem koukal na reklamu v televizi „Seznam, najdu tam, co neznám“. Zkusil jsem podle námětu v reklamě najít slovo „psychiatr“ nebo „psychiatrie“ no a fakt super relevantní výsledky. To bych dříve spáchal sebevraždu než na Seznamu našel doktora… :-(

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  46. Autor: Vladimír Večeřa | 12.2.2008 | 10:12

    [46]Seznam dance pokracuje uz nekolikatym dnem. Ocekaval jsem dance pouze na malo dni a ne na tolik. Rekl bych, ze takovy dance seznam musime ocekavat jeste asi cely tento tyden, coz bude videt hodne na vysledcich :( Srank nehorazne kolisal…to se shltnout da, ale co ty vysledky ve vyhledavacich, to je hruza. Na google jsme prvni, ale na seznam jsme az cca 12-13.miste :-D …a to byvame max na 4.miste, mnohdy 2.miste.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  47. Autor: Barvajz | 12.2.2008 | 10:59

    [47]Seznam, najdu tam co nehledám :-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  48. Autor: eK | 12.2.2008 | 12:38

    [48]Jinak to ma byt: „Seznam, najdu tam, co neznám. Seznam, nenajdu tam, co znám.“

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  49. Autor: martin | 12.2.2008 | 18:03

    [49]na klíčové slovo „kola“ najde seznam „klaus a svejnar jdou do tretiho kola“ :-) cekal bych trosku neco jineho, treba kola na auta nebo jizdni kola :-))) ale tohle je snad moc, ne? :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  50. Autor: Venca | 12.2.2008 | 18:56

    [50]Hezky jste ten fulltext rozhazeli, panove! To Vam opravdu nedochazi, ze to neni jen hra a Vase pokusna laborator, ale ze na vysledcich vyhledavani jsou casto zavisle osudy lidi z firem a firmicek, ktere ziji z vysledku vyhledavani a najednou skoro nejsou k nalezeni, ac byly predtim dlouho nekde nahore??? A jeste si k tomu spustite kampan v TV. Az se nejaky zivnostnik, ktereho jste svym pocinanim zruinovali obesi, bude Vas chodit v noci strasit… Jste nezodpovedni, na Seznamu hleda vetsina naroda, nebo to nevite?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  51. Autor: bA | 13.2.2008 | 00:44

    [51]martin: ano, na dotaz kola najdou opravdu na pate pozici zmineny vysledek, ale jak bylo podotknuto jizdni kola a pneumatiky jsou na 2., 3. a 4. miste + na 1. je celkem(z mojeho pohledu) hodnotny vysledek. Z toho mi plyne, ze maj spravnou odpoved + nejakou aktualitu, ktera s kolem nejak souvisi:) Futrt lespi nez „psychiatr“…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  52. Autor: martin | 13.2.2008 | 14:48

    [52]bA: jo to je pravda, dneska jsou ty vysledky taky o neco lepsi nez vcera, nicmene na dost jinych kw to zobrazuje divny veci (viz psychiar ;). ale verim ze je to docasny nedostatek… seznam ma porad srank 30, takze tak ;) snad to kluci rychle spravi :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  53. Autor: Roman | 14.2.2008 | 09:01

    [53]Dejme fulltextu čas a určitě se to nějakým způsobem utřepe.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  54. Autor: Vladimír Večeřa | 14.2.2008 | 10:24

    [54]Roman: Jenze cas jsou penize a penize nas zivy. Je to mozna moc prehnane, byt zavisli na seznam fulltextu, ale pokud seznam fulltext je jednickou v CR v oblasti vyhledavani a pouzivaho vetsina lidi, tak je to vesmes obziva vsech firem zavisla na hledani – umistovani se co nejvice nahore. Je pravda, ze to chce cas, ale imho…trva to uz nejak hodne dlouho a zpravy ze strany seznam.cz tu stale nevidim.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  55. Autor: martin | 14.2.2008 | 10:31

    [55]Vladmimir: zas se na druhou stranu musim seznamu zastat, napriklad petrox zde odpovidal na dotazy. ze se nevyjadruji denne i chapu – preci sem nebudou kazdy den psat „seznam prochazi updatem, na odladeni chyb pracujeme“ – a ze se tak deje je evidentni (viz srank sezn.cz) – takze jak rika roman, urcite to neni konecny stav a chce to chvilku cas… i pro mne je to uz dlouha doba a take potrebuji napravu jako sul, ale nic s tim nenadelam :-) chce to cas, urcite to daji chlapci do poradku.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  56. Autor: A. | 14.2.2008 | 15:56

    [56]No, vysledky uz se zacaly velmi zlepsovat. V soucasne dobe mne ale seznam zacal moc vyhovovat :-). Dostat se na hezke pozice je o hodne snazsi nez u googlu ;-).

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  57. Autor: Karel | 14.2.2008 | 21:09

    [57]mě by třeba zajímalo, jak může být web http://www.super-hry-online.cz/ na 4. místě na slovo „superhry“, když ten web obsahuje 90% anglického textu + keyword spam.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  58. Autor: martin | 16.2.2008 | 11:57

    [58]tak nevim, ale přijde mi ze dnes jsou vysledky zas nejake rozhazene. co rikate?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  59. Autor: Martina | 16.2.2008 | 21:39

    [59]Výsledky se zdají být v pořádku, Srank se u většiny stránek vrátil na skoro původní velikost, takže jsme asi v „normálu“. Pokud se někomu stránky propadly, obávám se, že tento stav již bude nějakou dobu trvat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  60. Autor: radek | 17.2.2008 | 01:36

    [60]http://prachypointernetu.blog.cz/

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  61. Autor: Vladimír Večeřa | 19.2.2008 | 10:25

    [61]Fulltext stale neni v poradku. Stale jsem na druhe strance, pocet zpetnych a hodne kvalitnich odkazu ke me vede docela dost, mam PR 6, Srank 86 a na google jsem na 1.miste. Myslim si, ze stale problemy pretrvavaji.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  62. Autor: petrox | 19.2.2008 | 12:34

    [62]Vladimír Večeřa: těžko soudit, pokud neuvedete o jaký dotaz a web se jedná.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  63. Autor: Vladimír Večeřa | 19.2.2008 | 13:16

    [63]Petrox: Uvadim URL hned vedle sveho jmena

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  64. Autor: petrox | 19.2.2008 | 16:37

    [64]Vladimír Večeřa: lituji – stále mi, ale chybí dotaz o který se Vám jedná. například na dotaz inzerce obchod jste na prvním místě viz http://search.seznam.cz/?q=inzerce+obchod

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  65. Autor: dsm | 20.2.2008 | 09:34

    [65]VV měl určitě na mysli frázi „inzerce zdarma“, kde je momentálně šestý. Zdá se mi to, nebo se vše vrátilo do starých kolejí (ne že by mi to vadilo:)).

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  66. Autor: martin | 20.2.2008 | 10:12

    [66]mě se nyní výsledky docela libi, rekl bych ze je to OK :-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  67. Autor: Roman | 26.2.2008 | 14:40

    [67]Zdá se mi, že za poslední týden se výsledky stabilizovaly a nemění se. U jedněch mých stránek je pořadí super, u druhých naopak mi hlavní stránka zmizela. Každopádně se nic nehýbe, připadá mi, že skončilo období rychlých změn. Máte někdo stejný pocit?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  68. Autor: Vladimir Vecera | 26.2.2008 | 21:59

    [68]Naprosto s Tebou souhlasim Roman. Vymenuji odkazy a ziskavam velmi dobry PR, ale moje stranky se nijak nemeni. Oproti ostatnim jsem jakoby nic a to predemnou jsou stranky, ktere nemaji skoro zadny rank. Tomu rikam fulltext. Doufam, ze se opet dostane robot do sve kondice.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  69. Autor: martin | 28.2.2008 | 14:39

    [69]ja mam pocit ze vysledky se ted relativne umoudrily – na vetsinu vysledku hlasi relevantni vysledky a prijde mi ze relevanci hodnoti seznam docela spravne. za sebe jsem spokojeny.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  70. Autor: martin | 28.2.2008 | 14:48

    [70]Vladimir: no dobře, ale jen o odkazech a GPR to přeci není :-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  71. Autor: mata | 1.3.2008 | 12:50

    [71]Ahoj všem, mám jednu důležitou otázku ohledně fulltextu, zatím jsem na ni ani na podobnou nenarazil, tak ji vznáším já. Týká se tvarosloví hledaných výrazů a diakritiky. Bude fulltext rozlišovat i do budoucna následující rozdíly: brodici kalhoty, brodící kalhoty, brodicí kalhoty? První a třetí tvary jsou, myslím, z hlediska českého jazyka správná, ten prostřední je paskvil vzniklý z něčeho, co mohlo vypadat jako „brodící se kalhoty“ , což nedává po významové stránce smysl, protože se kalhoty sami nikde nebrodí. Kdysi vracel fulltext na všechny tři výrazy stejné výsledky, teď na ten prostřední někdy hodí stránku s hledáním za pomoci googlu ve světě, jindy zobrazí všechny stránky které ten paskvil obsahují. Uživatelé byli bohužel, díky našeptávači zvyklí na ten „brodící…“ ale ve skutečnosti hledali „brodicí…“ a nevěděli jaký tvar je správný. Ptám se ze dvou důvodů, optimalizace a mršení češtiny. díky Martin

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  72. Autor: Roman | 1.3.2008 | 19:55

    [72]Kdybych se o tyto kalhoty zajímal, taky bych napsal brodící kalhoty :-) … ale k věci – mě vůbec nevadí, že vyhledávač reaguje i na paskvily. Naopak, myslím si, že je lepší, když zobrazí výsledky takové, jako by uživatel zadal správný výraz, i když zadá chybu. Příklad: zadáte „standartní tance“ a Seznam najde správně Standardní tance, tedy to, co uživatel jistě myslel. Nebo-li, kdyby se vyhledávač držel přesně napsaného tvaru, tak vás zájemci o brodicí kalhoty nenajdou …

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  73. Autor: mata | 2.3.2008 | 14:36

    [73]To s těma tanečkama :) je dobrý příklad, ale bohužel nefunguje. To je to, na co jsem se snažil poukázat. Na standartní vyhledá standartní a na standardní vyhledá standardní. A ne že by vrátil na špatný výraz nejdřív ty správně napsané a potom ty špatně. Google to dokáže rozlišit a jako první nabídne odkaz na správný výraz(vyhledání) a pak vypíše paskvily. Vím, že dělat fulltext je dost těžké, ale takhle nutíte ty, kteří se snaží optimalizovat a ty kteří vyhledávají k tomu, aby neustále degradovali úroveň jazyka. Za chvíli by se taky mohly hledat výrazy jako třeba ponošky a denník sport. Schválně si to zkuste zadat a uvidíte, že „denník sport“ našeptávač dokonce doporučí. Alespoň našeptávač, by mohl mluvit česky, když to neumí lidi. Já o sobě vím, že mám nějaké mezery v jazyce, jako každý, ale snažím se neustále zlepšovat…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  74. Autor: martin | 12.3.2008 | 14:23

    [74]teda co s temi statistikami vyvadite? :) cely den to haze interni chyba systemu a psik mi ukazuje pr… zada :-) teda teda… dejte to prosim do kupy :-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  75. Autor: Roman | 23.3.2008 | 07:23

    [75]Jeden můj projekt se zobrazuje poslední týdny stabilně na 3. straně na slovo „vysavače“. Zaregistroval jsem S-klik, nastavil zobrazování mého inzerátu v S-kliku na slovo „vysavače“ taky na třetí straně. A teď to zajímavé: Za včerejšek se slovo „vysavače“ hledalo 360x, ale můj inzerát na třetí straně byl zobrazený jen 12x. Tedy jen každý 30 uživatel došel na třetí stranu! Podle toho bych odhadoval, že být na první nebo až na dalších stranách vyhledávání je stejný rozdíl jako být nebo nebýt vidět na internetu.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  76. Autor: Slávek Pecina | 29.3.2008 | 21:23

    [76]Statistiky príma, ale jak se zbavit vlivu nevhodně napsaného zápisu do katalogu? Optimalizace se pak popírá s aktivitou obchoďáků, ten chce udělat kšeft, rozumě navrhne popisek, který ale není saturován na rozdíl od stránky (což je rozumné z hlediska popisku, ale ne z hlediska vah jednotlivých atributů, kdy momentálně nahradí, v případě existence, popisek z katalogu, snipet přímo z obsahu stránek) a hlavně nemůže mít strukturování při svém omezení počtem slov atd., zkuste na to mrknout, nebo mi napište, popíšu konkrétní situaci čau PS: Roman: ano být na třetí straně = nebýt téměř vidět, zkuste to brát trochu jinak, pokud by bylo prvních 100 výsledků skutečně relevantních dotazu, velmi pravděpodobně by mnohem vyšší počet návštěvníků prošel až na 10 stranu, přesto by byly poměry mezi prvním místem a první stranou, právě vzhledem k obsahové relevanci, asi stejný (pokud nenabízí vyhledavač trash) čili web na 10 stránce, by byl zobrazován fundovanou minoritou a jako srovnávací

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  77. Autor: neznamy | 10.5.2008 | 23:19

    [77]REGISTRUJ SE HNED VYDELAL SEM I TAM UZ 27,500 +- KČ A KOUPIL NOVY NOOTEBOOK !!!!!!!! http://bux.to/?r=Souvl

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  78. Autor: mjdj | 3.7.2008 | 13:44

    [78]je to pěkný a třeba sledovat některý kličová slova a jak to skáče http://search.seznam.cz/stats?collocation=qip třeba vyraz QIP z ničehoš nic začlo heleda 70 000 lidí

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0