Rozhovor o screenshot generátoru

Pár informací proč jsme vyvíjeli nový screenshot generátor.

Dnes vyšel na zdrojáku (root.cz) krátký rozhovor o našem screenshot generátoru.


Vlevo Štěpán Škrob, vpravo Martin Hassman, diktafon uprostřed.
Foto: Ivana Dvorská/Internet Info (není na fotce)

Rubrika: Screenshot generátor

Komentáře k článku: Rozhovor o screenshot generátoru

  1. Autor: Unreal][ | 25.2.2009 | 18:00

    [1]Pekne takhle vyzradit strategicke informace :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  2. Autor: Tomáš | 26.2.2009 | 06:45

    [2]No a ještě se pochlubte co dneska udělaly výsledky na seznamu, no to je hrůza. Na většinu klíčových slov se mi dříve zobrazí warez fora než tématické stránky :-(

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  3. Autor: milan | 26.2.2009 | 09:51

    [3]v prvni rade bych autorum rad podekoval, ze se jim tady vubec chce neco psat a najdou si na to cas, dekuji… Celkem se pozastavuju kolik lidi haze Live Search do „kose“… Na jednu stranu se jim nedivim, ale celkem by me zajimalo kolik jich pred tim, nez to napsali, slo na LiveSearch a testlo si ho ted, aktualne… Hleda lip nez kdykoli predtim, takovy stred. Je jiste co zlepsovat, ale spatny neni…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  4. Autor: Petr | 27.2.2009 | 13:59

    [4]Kazí mi stránky. Miniaturu. Psal sem to sice už do komentářů k minulému článku, ale nikdo se zatím neozval. Je to VALIDNÍ XHTML 1.0 Transitional + CSS 2.1. Opera i IE to zobrazují správně. Neumí si poradit s tímto: body { background-image:url(ObrMaster/Lista.png); background-repeat:repeat-x; padding-top:150px; } Pokud by se tím někdo, zabíval, mohu dodat i další chybu. Opět stejná kombinace xhtml+css.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  5. Autor: Marek | 27.2.2009 | 17:24

    [5]docela mě pobavilo podvrhávání screenů :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  6. Autor: Unreal][ | 27.2.2009 | 20:45

    [6]Petr: Mno u BODY davat padding nedoporucuju. Nicmene validni to je :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  7. Autor: Sten | 27.2.2009 | 23:37

    [7]Petr: problém se mi zatím nepodařilo lokalizovat, přesněji u všech mých pokusů se to zobrazuje dobře, ale když to nechám přefotit, vyfotí se to špatně :( Na řešení nicméně pracuji.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  8. Autor: Petr | 28.2.2009 | 23:43

    [8]Sten: děkuji, že se to řeší. Ještě moc nechápu proč je rozdíl v těchto miniaturách, (horním obrázku): http://www.stajframon.cz/Fotogalerie/Default.aspx?album=3cd703c0-3f44-4d72-8801-4eb738b488c2 A http://www.stajframon.cz/Fotogalerie/Default.aspx?album=6f2bf800-55e6-4897-801c-1f88a6703677 . Řekl bych, že je rozšouplej ještě popistek fotky, od fotky, ale to už je jen detail.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  9. Autor: John | 28.2.2009 | 23:46

    [9]Pánové co je to zase za výsledky na méně konkurenční slova ? Ale to je asi škoda slov. Zabýváte se blbostma, ale fulltext jen bastlíte.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  10. Autor: Sten | 2.3.2009 | 20:25

    [10]Petr: tak chyba je v našem generátoru, z nějakého důvodu nefunguje, když je ve vašem CSS souboru body s nastavením uvedeno jako první. Zkusíme přijít, jak by to šlo opravit, zatím lze jako workaround prohodit nastavení pro body a nadpisy, které je podtím, nebo úplně na začátek přidat prázdnou definici body (body {}) a pod něj body s nastavením.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  11. Autor: Petr | 2.3.2009 | 23:07

    [11]Sten: proházel sem to mezi sebou a nechal vyfotit přes přidávací formulář, výsledek dneska už asi nebude. Není mi ale jasné, proč třeba tady http://www.odkazovnik.cz/Sport/St-j-FraMon-l6475.html to je ofocené správně když má taky první body, kde nastavuje barvy?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  12. Autor: Sten | 3.3.2009 | 14:39

    [12]Petr: pro nás je to také dost záhada, ta embeddovaná Mozilla v některých (poměrně vzácných) případech ignoruje první položku v CSS. Zřejmě to má nějakou souvislost s obsahem stránky, kterou fotí, protože totožné CSS na jiných stránkách funguje (viz ta fotogalerie, vámi nahlášené URL je vyfocené špatně, ale jiné stránky z té samé galerie jsou vyfoceny dobře).

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  13. Autor: Petr | 3.3.2009 | 22:09

    [13]Sten: že ignoruje první položku to souhlasím. Koukal sem, jak se to přefotilo a opravdu se neprovedla první položka css (#Obsah – prohodil sem to s body na uzuzu.cz). Na obrázku je vidět, že tam není margin-left,-right. To že to souvisí s obsahem stránky, se mi ale nezdá pravděpodobné, spíše by to mohl být problém se sítí. Koukal sem do logu a IISka a některé věci se mi zdají podivné, možná je to záměr, možná ne a je problém v rychlosti skenování. Víc případně po mailu. Co je dál patrné z fotogalerie stáje, že mozila neumí display:inline-block. Vím, že to neuměl Firefox 2 před pár měsíci, trojka už jo. Vy používáte asi to starší jádro co neumí css 2.1?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  14. Autor: Sten | 5.3.2009 | 14:01

    [14]Petr: ono se to vůbec chová divně, protože u stejného CSS a jiného obsahu to často funguje. Problém se sítí to není, data se stáhnou správně a dělá to i pokud stránku stáhnu i se styly a zobrazuji lokálně. Nejste jediný, u jehož stránek jsme na tohle narazili. Používáme jádro z Iceweaselu (Firefoxu) 2.0 z Debian Etch, plánujeme však přechod na novější verzi (nejlépe 3.0 z Debian Lenny).

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  15. Autor: Petr | 5.3.2009 | 20:24

    [15]Sten: k tomu logu: je tam vidět, že někdy screenshotátor stáhne html 2x, 3x za sebou a teprve potom začne stahovat zbytek (css, obrázky,…). Možná to je ale úmysl. No kdyby jste se chtěli vrátit k explorereu, možná bych vám dokázal poradil, co nastavit, aby stahoval zároveň několik desítek stránek najednou, ale těm linuxáckým slovům moc nerozumím. Přeji hodně úspěchů

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  16. Autor: noname | 12.3.2009 | 19:05

    [16]hele tak mě napadá – uveřejníte to pod nějakou open-source licencí podobně jako nějaké jiné vaše machrovinky? Mohli by vám to lidi vylepšovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  17. Autor: Sten | 26.3.2009 | 15:47

    [17]Petr: děkujeme za report, chybu jsme našli a opravili (cache necachovala, když to stránka nedovolovala)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  18. Autor: Duch.Veliky | 23.8.2009 | 23:15

    [18]Zdravím. Mě by zajímalo, proč screenshot generátor nefunguje? Nové stránky se nám sice indexují velmi dobře, u 90% z nich však chybí screeny a to již více než měsíc. Lze udělat něco pro to, aby zde screeny byly? Zobrazujeme se poté na určité fráze vysoko, ale naprosto nikdo na odkazy bez obrázků nekliká.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  19. Autor: Duch.Veliky | 8.9.2009 | 22:57

    [19]Problém s generováním screenů stále pokračuje a očividně se mi k tomu ani nikdo nevyjádří. Zajímavé.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  20. Autor: Daniel | 13.12.2009 | 21:41

    [20]Máte renderer stránky, který bere v úvahu CSS. Zajímalo by mě, jestli z renderované stránky těžíte i další informace, zejména pozici, velikost, kontrast textu… Jinými slovy. Musíme stále designovat stránku zvlášť pro SE tak, že předsouváme nejrelevanější text v zdrojovém kódu, aby SE pochopil, co je důležité a poté to pro uživatele pomocí CSS zařadíme zpět (za navigační panel či jiné méně relevantní věci vycházající z designu)? Nebo nekladete důraz na pořadí textu vůbec? Řazení textu v zdrojovém kódu, není úplně náročné, ale i tak to zvyšuje náklady na stránku (obzvláště při podpoře starších prohlížečů s nedokonalou podporou CSS)… Má tedy tento druh historického SEO stále význam, pomáhá vám to?

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0