Blogy       Lidé.cz       Spolužáci.cz       Hry.cz       Seznam       Email       Novinky.cz       Super.cz
Seznam Fulltext Blog
Vývojářský blog fulltextového vyhledávače Seznam.cz
Článek
06.03.2009 13:16 - Screenshot generátor - trvalý odkaz

Zablokovat screenshotátoru přístup do GA?

Anketa jestli screenshotátoru zakázat přistup do měřících systémů nebo ne?

Za poslední dobu se objevilo pár dotazů, jak zablokovat screenshot-generátoru přístup do toplistu, GA, a dalším podobným systémům pro sledování návštěvnosti.

Screenshot generátor je prakticky normální firefox, takže stahuje všechny obrázky, javascripty a tedy i měřící kódy; s tím bohužel nic neuděláme. Co bychom ale mohli udělat je zakázat ze screenshot-generátor strojů přístup na adresy běžně používaných měřících systémů.

Do diskuze prosím hlasujte jestli přístup zablokovat (ano) nebo nechat být (ne), případně i jaký používáte systém pro měření. Nakonec se zařídíme podle vašeho převažujícího názoru.

Update 6.3.2009-večer:
Tak je to jasné, už nemusíte dál psát...
Přístupy na běžné měřící systémy zablokujeme.

předem díky
-solamyl-

Komentáře
[1] 06.03.09 13:33:20 Jiří Koutný - www -
Ano, díky.
[2] 06.03.09 13:41:27 Karel Bordich
Zablokovat (ano)
[3] 06.03.09 13:44:13 Martino - www
ANO (Navrcholu, GA)
[4] 06.03.09 13:45:33 Marek Prokop - www -
Ano, prosím, zablokovat alespoň Google Analytics, Navrcholu a Toplist. Děkuji.
[5] 06.03.09 13:48:34 tomas krause - www -
ano, zablokovat
[6] 06.03.09 13:50:41 Cody - www -
Zablokovat (ano)
[7] 06.03.09 13:52:09 Honza
Stačí když se bude chovat jako každý robot (bude se řádně identifikovat, bude respektovat robots.txt, META, atd.). Je to problém tvůrců měřících systémů, aby si ohlídali roboty, a né robotů, aby se jim vyhýbali.
[8] 06.03.09 13:54:19 Pavel
Zablokovat - google analytics
[9] 06.03.09 13:55:59 Adam - www
Ano, prosím, zablokovat.
[10] 06.03.09 13:57:17 Martin Kopta - www
Neblokovat. Ať se každý sám rozhodne, zda chce vaši aktivitu snadno sledovat ve statistikách, nebo ji odfiltruje.
[11] 06.03.09 14:01:26 Maxell - www
Ano, blokovat.
[12] 06.03.09 14:02:02 Ondřej Machulda -
Zablokovat.
[13] 06.03.09 14:03:32 pidibi
neblokovat
[14] 06.03.09 14:03:59 MadCap - www
zablokovat, je to nezmyselne skreslovanie statistik.
[15] 06.03.09 14:10:06 Robert Němec - www
zablokovat (ano) - GA, WebTrends, ClickTracks a i když už, tak i ty Navrcholy, Toplisty atd.
[16] 06.03.09 14:10:26 Petr Steinbauer - www -
Ano, prosím, zablokovat alespoň Google Analytics a Toplist. Děkuji Vám (za náhledy, i za případné zablokování). Zkreslujete samozřejmě i clickrate u reklam a podobně, ale Google Analytic, považuji já osobně za zásadní. Možná by nebylo naškodu zveřejnit nějakou IP adresu či řetězec, kterou máme ve statistikách blokovat, (sice bude opruz předělávat to zpětně na všech svých webech) ale třeba to někomu stojí za tu námahu.
[17] 06.03.09 14:15:17 Petr - www -
ANO prosím co možná nejrychleji ;-)
[18] 06.03.09 14:16:40 Luděk Černocký - www -
Ano, zablokovat.
[19] 06.03.09 14:31:38 Jaromír Klimek - www
Ano, blokovat.
[20] 06.03.09 14:35:36 Karel Bordich
[7] +1 Chovejte se jako každý jiný robot.
[21] 06.03.09 14:40:20 Petr Andrýsek
Ano, zablokovat pristup.
[22] 06.03.09 14:40:22 MartiN - www
Zablokovat (GA, Toplist)
[23] 06.03.09 14:46:07 dedouch
Ano, zablokovat. Důvody: * Narušuje to konzistenci. Dosud drtivá vetšina robotů JS měřiče neovlivňovala, pro sledování aktivity robotů je možné využít logy serveru. * Odfiltrování není triviální a většina majitelů webů to nebude dělat.
[24] 06.03.09 14:58:19 Václav Lohr -
ANO, zablokovat. Důvody: Marek Prokop to řekl. :-)
[25] 06.03.09 14:58:38 Lukas
Ano
[26] 06.03.09 15:07:44 Senyx - www
Zablokovat (ano)
[27] 06.03.09 15:11:26 Patrik
ANO, zablokovat
[28] 06.03.09 15:16:53 Pachollini - www
Zablokovat.
[29] 06.03.09 15:21:26 Karel Dytrych - www
Ano, blokovat vsechny bezne zname systemy
[30] 06.03.09 15:22:29 Bohdan
Ano.
[31] 06.03.09 15:28:43 Zdeněk Večeřa - www -
Ano
[32] 06.03.09 15:39:45 Martiner
Ano, rozhodně.
[33] 06.03.09 15:46:49 Aichi
nevím co znamená zablokovat přístup do GA. Zdá se mi že problém je v tom, že GA a ostatní screenshotator nepoznají. Není vhodnější nějak rozumně upravit UserAgent identifikaci aby to vypadalo jako firefox, ale jasně říkalo, že je to robot? Takže NE neblokovat, ty co píší ano, bych řekl většinou neví proč to říkají ;)
[34] 06.03.09 15:53:42 Martin Prokeš
Ano! Zablokovat! A chovat se řádně jako robot (posílat bot hlavičku)! A zablokovat i různé AdSensy a podobně, protože tam kazíte počty zobrazení. Seznam blokovaných adres by měl být někde k vidění a mělo by být možné snadno navrhnout další adresu!
[35] 06.03.09 15:57:46 Tomek
Ano, GA. Ať se hlásí jako robot (posílá bot hlavičku), kazí statistiky zobrazování dalších věcí, přesně jak uvádí Martin Prokeš.
[36] 06.03.09 16:28:47 Martin Matějka - www
Ano prosím, zablokovat. Používám zejména google analytics. díky
[37] 06.03.09 16:31:35 Václav Štrupl - www -
Ano, zablokovat, i když to není úplně systémové řešení. Já ale preferuji jednoduchost. ;-)
[38] 06.03.09 16:34:36 loslhotos
Určitě ANO, používám GA.
[39] 06.03.09 17:12:56 Radek Karban - www -
ANO prosím, je to robot jako každý jiný, ti ve statistikách návštěvnosti nemají co dělat.
[40] 06.03.09 17:23:34 martin
ano, to by bylo uzitecne. GA
[41] 06.03.09 17:23:59 Aichi - www
Tady je krásně vidět demagogie a to proč se nemáme moc ptát veřejnosti, viz: "ANO prosím, je to robot jako každý jiný, ti ve statistikách návštěvnosti nemají co dělat." Ano nemají a proto si je odfiltruj, proč by to měl řešit robot, který vypadá jako prohlížeč? Filtruješ si ze statisik, když ti někdo sjede web nejakým downloaderem? Asi ne, ale taky ti udelá ve statistice paseku.
[42] 06.03.09 17:39:13 Bohdan -
Aichi: Napadá Vás nějaký argument, proč by se blokovat němělo? > Ano nemají a proto si je odfiltruj, proč by to měl řešit robot, který vypadá jako prohlížeč? Zaprvé, většina uživatelů GA si toho vůbec nevšimne. Zadruhé, přijde mi smysluplnější aby to udělal Seznam na jednom místě, než aby si to každý musel nastavit u sebe. > Filtruješ si ze statisik, když ti někdo sjede web nejakým downloaderem? Většina downloaderů řekl bych měřící kód nestahuje. Když jo, je to smůla, neuváděl bych to ale jako příklad kterého se má Seznam držet...
[43] 06.03.09 18:02:31 syntax
Určitě ano. Služby pro měření návštěvnosti slouží pro skutečné návštěvníky, nikoliv pro roboty. Kromě Google Analytics, Navrcholu atp. existuje spousta jiných služeb, někdy i lokálně instalovaných (např. Mint), proto doporučuji zvážit rozsáhlejší blokaci než jen pár zmíněných serverů. Například pro AdBlock Plus existuje filtr EasyPrivacy, zahrnující řadu zahraničních služeb - viz http://adblockplus.org/en/subscriptions (dole, v tabulce Miscellaneous). A vlastně proč nezablokovat u robota rovnou JavaScript jako takový? Většinou ovlivňuje pouze funkcionalitu a nikoliv vzhled stránek - snad s výjimkou Flashe který někdy bývá vkládán JavaScriptem.
[44] 06.03.09 18:25:30 hassky - www
Ano, zablokovat
[45] 06.03.09 18:27:05 frana
NE - viz. Aichi. Je to také přístup, pokud pro někoho neni relevantní, měřící nástroj, který za něco stojí mu dovolí filtrovat...
[46] 06.03.09 18:45:28 izmy - www -
Ano, zablokovat - GA, Toplist
[47] 06.03.09 19:03:34 Dero - www -
Lepší by bylo modifikovat user-agent string, abychom jej mohli ze statistik odfiltrovat. Ale pokud toto není možné, tak se kloním k opatrnému ano - blokovat.
[48] 06.03.09 19:12:50 Tommy - www
Ano, zablokovat (GA, TOPlist)
[49] 06.03.09 19:42:44 Tonda - www
Ačkoliv už stejně asi vyhrál blok: Jsem zastáncem toho, co již bylo někde výše napsáno: „Je to problém tvůrců měřících systémů, aby si ohlídali roboty, a né robotů, aby se jim vyhýbali.“ Nebylo by jednodušší požádat o přidaní Screenshotovače mezi roboty např. někoho z týmu českého Google. Chápu, že to asi není fajn pocit, žádat někoho a blok svého robota a ještě navíc konkurenci, ale bylo by to nejmoudřejší.
[50] 06.03.09 20:51:59 Láďa Klimek
Ano, zablokovat.
[51] 06.03.09 21:35:39 Aichi - www
Bohdan [42] - právě, že Seznam nikdy nepostihne všechny služby, pak bude jedna zkreslená a další ne. Měřících služeb je hafo. Kdo potřebuje ať blokuje. Líbí se mi nápad [43], chtělo by to ověřit, jestli vypnutý JS nerozhodí moc designu a kdyžtak použít tuto obezličku.
[52] 06.03.09 21:46:46 Jan Mikula - www
ANO, zablokovat
[53] 06.03.09 22:05:39 Petra Větrovská - www
Ano, blokovat.
[54] 06.03.09 23:35:08 Solamyl - www
Ok, je to jasné. Přístupy na návštěvnostní systémy zablokujeme. Spousta lidí se zde ptá, proč neposíláme jiný user-agent... Ten samozřejmě posíláme a screenshotátor se podle něj dá bezpečně poznat. Je to: "Mozilla/5.0 (compatible; Seznam screenshot-generator 2.0; +http://fulltext.sblog.cz/screenshot/)". Další lidé se zde ptají, proč se nechová jako ostatní roboti... Je to tím, že screenshotátor není robot (crawler). Screenshotátor fotí pouze konkrétní stránky, pokud se častěji objevují ve výsledcích hledání. Rozhodně sám nebrouzdá po internetu a nesnaží se hledat nové stránky.
[55] 06.03.09 23:41:38 Solamyl - www
K [43] - vypnout javascript není možné, spousta stránek se bez javascriptu vůbec nezobrazí (např. všechny mapové aplikace).
[56] 07.03.09 10:36:55 Marek Stejskal - www -
No nevím jestli to blokovat, poslední dobou spuštěné filtry ze strany seznamu nemají moc dobré výsledky. Zcela jistě tohle chce důkladně zvážit a určitě nestavit na anketě. V základě osobně souhlasím s uživatelem "Aichi" a "Syntax"
[57] 07.03.09 22:28:43 eMan
Zablokovat www.waudit.cz dik
[58] 08.03.09 16:14:02 adam - www
ANO
[59] 08.03.09 20:17:19 Martin Koneček - www -
Ano, prosím, zablokovat. Minimálně Toplist a GA
[60] 11.03.09 22:44:24 MD
Dobrý den, hlasim tyto duplicity: 1) http://www.melodiedomobilu.eu/ a http://www.melodienamobil.eu/ 2) http://www.partyparniky.cz/ a http://www.europe-rp.cz/ 3) http://search.seznam.cz/?q=barman => 1.www.barmanshow.cz 2.www.extraobchod.eu/barman-shop/ 3.www.barman-show.eu/ 4.www.michanenapoje.cz dumyslna reklama jedne firmy Zdravim
[61] 12.03.09 17:56:21 gGardismn - www -
NE, Být nechat prosím!!!
[62] 12.03.09 20:54:25 Jirka - www
Spise ano.
[63] 15.03.09 09:42:45 Martin - www
Díky ;-)
[64] 16.03.09 20:50:21 TonyK - www
zablokovat (ano)
[65] 21.03.09 08:05:37 v6ak - www
Tak jsem si tohoto všiml pozdě, ale i tak přidám svůj komentář: Blokaci konkrétních systémů bych bral jako dočasné řešení. Z dlouhodobého hlediska bych byl pro neutralitu - tedy screenshot generátor nebude blokovat žádný měřící systém a naopak, protože takto není z principu možné postihnout všechny. Ideální by byla nějaká konvence třeba pro user agent, která by říkala, že nejde o skutečného návštěvníka (radši obecnější než screenshot generátor) a podle které by si tyto boty mohly odfiltrovat měřící systémy.
[66] 24.03.09 19:53:02 Satepek - www
Pozde ale blokovat používám GA :)
[67] 25.03.09 10:40:39 Sten
Zablokovali jsme GA, Toplist a Navrcholu, zablokujeme i ty ostatní, které jsou zde uvedeny.
[68] 29.03.09 14:21:59 Lojza
uz je opravdu zablokovano, ja v toplistu pozoruju hity ze seznamu porad. navstevy mi nevadi, jen se ujistuju co je teda vsechno zablokovano. 08:56:31 nat.seznam.cz Mozilla 5.x Neznámý - zaznam z 28.03.
[69] 03.04.09 14:13:34 Sten
Momentálně jsou zablokováni GA, Toplist, Navrcholu a WAudit.cz. Niméně Toplist používá nejméně tři způsoby, jak počítat přístupy (count.asp, counter.asp a dot.asp). Pokud víte o dalších, které neblokujeme, prosíme pošlete nám URL stránek nebo přímo toho počitadla.
[70] 05.04.09 04:20:12 ja
Pánové, neořezává vám náhodou screenshotovač poslední lomítko(pokud tam je) z url? Sleduju tyhle 404ky u více projektů...
[71] 24.08.09 03:01:14 eric - www -
hi, Would you improve your screenshot app so it won't download duplicated images on a page? Like this: http://www.pdfgeni.com/book/honda-1987-trx-250-atv-manual-pdf.html I see many downloads of: GET /images/iconpdf.gif GET /images/pdfview.gif thx in adv
[72] 10.09.09 02:24:55 Petr
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda nedošlo k chybě a nezablokoval se celý screenshot generátor? Už pár měsíců se nevytváří screeny k zaindexovaným stránkám.
Přidat komentář

 

  (5 písmen z obrázku)

 

 

 

Z důvodu ochrany proti spamu je nutné opsat číselný kód z obrázku.
* ... povinné údaje, délka textu je max. 1000 znaků.

Autor:
fulltext
Archív:
březen 2009
PoÚtStČtSoNe
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 - - - - -