Zablokovat screenshotátoru přístup do GA?

Anketa jestli screenshotátoru zakázat přistup do měřících systémů nebo ne?

Za poslední dobu se objevilo pár dotazů, jak zablokovat screenshot-generátoru přístup do toplistu, GA, a dalším podobným systémům pro sledování návštěvnosti.

Screenshot generátor je prakticky normální firefox, takže stahuje všechny obrázky, javascripty a tedy i měřící kódy; s tím bohužel nic neuděláme. Co bychom ale mohli udělat je zakázat ze screenshot-generátor strojů přístup na adresy běžně používaných měřících systémů.

Do diskuze prosím hlasujte jestli přístup zablokovat (ano) nebo nechat být (ne), případně i jaký používáte systém pro měření. Nakonec se zařídíme podle vašeho převažujícího názoru.

Předem díky.

Update 6.3.2009 večer: Tak je to jasné, už nemusíte dál psát. Přístupy na běžné měřící systémy zablokujeme.

Rubrika: Screenshot generátor

Komentáře k článku: Zablokovat screenshotátoru přístup do GA?

  1. Autor: Jiří Koutný | 6.3.2009 | 13:33

    [1]Ano, díky.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  2. Autor: Karel Bordich | 6.3.2009 | 13:41

    [2]Zablokovat (ano)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  3. Autor: Martino | 6.3.2009 | 13:44

    [3]ANO (Navrcholu, GA)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  4. Autor: Marek Prokop | 6.3.2009 | 13:45

    [4]Ano, prosím, zablokovat alespoň Google Analytics, Navrcholu a Toplist. Děkuji.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  5. Autor: tomas krause | 6.3.2009 | 13:48

    [5]ano, zablokovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  6. Autor: Cody | 6.3.2009 | 13:50

    [6]Zablokovat (ano)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  7. Autor: Honza | 6.3.2009 | 13:52

    [7]Stačí když se bude chovat jako každý robot (bude se řádně identifikovat, bude respektovat robots.txt, META, atd.). Je to problém tvůrců měřících systémů, aby si ohlídali roboty, a né robotů, aby se jim vyhýbali.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  8. Autor: Pavel | 6.3.2009 | 13:54

    [8]Zablokovat – google analytics

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  9. Autor: Adam | 6.3.2009 | 13:55

    [9]Ano, prosím, zablokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  10. Autor: Martin Kopta | 6.3.2009 | 13:57

    [10]Neblokovat. Ať se každý sám rozhodne, zda chce vaši aktivitu snadno sledovat ve statistikách, nebo ji odfiltruje.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  11. Autor: Maxell | 6.3.2009 | 14:01

    [11]Ano, blokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  12. Autor: Ondřej Machulda | 6.3.2009 | 14:02

    [12]Zablokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  13. Autor: pidibi | 6.3.2009 | 14:03

    [13]neblokovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  14. Autor: MadCap | 6.3.2009 | 14:03

    [14]zablokovat, je to nezmyselne skreslovanie statistik.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  15. Autor: Robert Němec | 6.3.2009 | 14:10

    [15]zablokovat (ano) – GA, WebTrends, ClickTracks a i když už, tak i ty Navrcholy, Toplisty atd.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  16. Autor: Petr Steinbauer | 6.3.2009 | 14:10

    [16]Ano, prosím, zablokovat alespoň Google Analytics a Toplist. Děkuji Vám (za náhledy, i za případné zablokování). Zkreslujete samozřejmě i clickrate u reklam a podobně, ale Google Analytic, považuji já osobně za zásadní. Možná by nebylo naškodu zveřejnit nějakou IP adresu či řetězec, kterou máme ve statistikách blokovat, (sice bude opruz předělávat to zpětně na všech svých webech) ale třeba to někomu stojí za tu námahu.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  17. Autor: Petr | 6.3.2009 | 14:15

    [17]ANO prosím co možná nejrychleji ;-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  18. Autor: Luděk Černocký | 6.3.2009 | 14:16

    [18]Ano, zablokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  19. Autor: Jaromír Klimek | 6.3.2009 | 14:31

    [19]Ano, blokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  20. Autor: Karel Bordich | 6.3.2009 | 14:35

    [20][7] +1 Chovejte se jako každý jiný robot.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  21. Autor: Petr Andrýsek | 6.3.2009 | 14:40

    [21]Ano, zablokovat pristup.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  22. Autor: MartiN | 6.3.2009 | 14:40

    [22]Zablokovat (GA, Toplist)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  23. Autor: dedouch | 6.3.2009 | 14:46

    [23]Ano, zablokovat. Důvody: * Narušuje to konzistenci. Dosud drtivá vetšina robotů JS měřiče neovlivňovala, pro sledování aktivity robotů je možné využít logy serveru. * Odfiltrování není triviální a většina majitelů webů to nebude dělat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  24. Autor: Václav Lohr | 6.3.2009 | 14:58

    [24]ANO, zablokovat. Důvody: Marek Prokop to řekl. :-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  25. Autor: Lukas | 6.3.2009 | 14:58

    [25]Ano

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  26. Autor: Senyx | 6.3.2009 | 15:07

    [26]Zablokovat (ano)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  27. Autor: Patrik | 6.3.2009 | 15:11

    [27]ANO, zablokovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  28. Autor: Pachollini | 6.3.2009 | 15:16

    [28]Zablokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  29. Autor: Karel Dytrych | 6.3.2009 | 15:21

    [29]Ano, blokovat vsechny bezne zname systemy

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  30. Autor: Bohdan | 6.3.2009 | 15:22

    [30]Ano.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  31. Autor: Zdeněk Večeřa | 6.3.2009 | 15:28

    [31]Ano

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  32. Autor: Martiner | 6.3.2009 | 15:39

    [32]Ano, rozhodně.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  33. Autor: Aichi | 6.3.2009 | 15:46

    [33]nevím co znamená zablokovat přístup do GA. Zdá se mi že problém je v tom, že GA a ostatní screenshotator nepoznají. Není vhodnější nějak rozumně upravit UserAgent identifikaci aby to vypadalo jako firefox, ale jasně říkalo, že je to robot? Takže NE neblokovat, ty co píší ano, bych řekl většinou neví proč to říkají ;)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  34. Autor: Martin Prokeš | 6.3.2009 | 15:53

    [34]Ano! Zablokovat! A chovat se řádně jako robot (posílat bot hlavičku)! A zablokovat i různé AdSensy a podobně, protože tam kazíte počty zobrazení. Seznam blokovaných adres by měl být někde k vidění a mělo by být možné snadno navrhnout další adresu!

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  35. Autor: Tomek | 6.3.2009 | 15:57

    [35]Ano, GA. Ať se hlásí jako robot (posílá bot hlavičku), kazí statistiky zobrazování dalších věcí, přesně jak uvádí Martin Prokeš.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  36. Autor: Martin Matějka | 6.3.2009 | 16:28

    [36]Ano prosím, zablokovat. Používám zejména google analytics. díky

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  37. Autor: Václav Štrupl | 6.3.2009 | 16:31

    [37]Ano, zablokovat, i když to není úplně systémové řešení. Já ale preferuji jednoduchost. ;-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  38. Autor: loslhotos | 6.3.2009 | 16:34

    [38]Určitě ANO, používám GA.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  39. Autor: Radek Karban | 6.3.2009 | 17:12

    [39]ANO prosím, je to robot jako každý jiný, ti ve statistikách návštěvnosti nemají co dělat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  40. Autor: martin | 6.3.2009 | 17:23

    [40]ano, to by bylo uzitecne. GA

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  41. Autor: Aichi | 6.3.2009 | 17:23

    [41]Tady je krásně vidět demagogie a to proč se nemáme moc ptát veřejnosti, viz: „ANO prosím, je to robot jako každý jiný, ti ve statistikách návštěvnosti nemají co dělat.“ Ano nemají a proto si je odfiltruj, proč by to měl řešit robot, který vypadá jako prohlížeč? Filtruješ si ze statisik, když ti někdo sjede web nejakým downloaderem? Asi ne, ale taky ti udelá ve statistice paseku.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  42. Autor: Bohdan | 6.3.2009 | 17:39

    [42]Aichi: Napadá Vás nějaký argument, proč by se blokovat němělo? > Ano nemají a proto si je odfiltruj, proč by to měl řešit robot, který vypadá jako prohlížeč? Zaprvé, většina uživatelů GA si toho vůbec nevšimne. Zadruhé, přijde mi smysluplnější aby to udělal Seznam na jednom místě, než aby si to každý musel nastavit u sebe. > Filtruješ si ze statisik, když ti někdo sjede web nejakým downloaderem? Většina downloaderů řekl bych měřící kód nestahuje. Když jo, je to smůla, neuváděl bych to ale jako příklad kterého se má Seznam držet…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  43. Autor: syntax | 6.3.2009 | 18:02

    [43]Určitě ano. Služby pro měření návštěvnosti slouží pro skutečné návštěvníky, nikoliv pro roboty. Kromě Google Analytics, Navrcholu atp. existuje spousta jiných služeb, někdy i lokálně instalovaných (např. Mint), proto doporučuji zvážit rozsáhlejší blokaci než jen pár zmíněných serverů. Například pro AdBlock Plus existuje filtr EasyPrivacy, zahrnující řadu zahraničních služeb – viz http://adblockplus.org/en/subscriptions (dole, v tabulce Miscellaneous). A vlastně proč nezablokovat u robota rovnou JavaScript jako takový? Většinou ovlivňuje pouze funkcionalitu a nikoliv vzhled stránek – snad s výjimkou Flashe který někdy bývá vkládán JavaScriptem.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  44. Autor: hassky | 6.3.2009 | 18:25

    [44]Ano, zablokovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  45. Autor: frana | 6.3.2009 | 18:27

    [45]NE – viz. Aichi. Je to také přístup, pokud pro někoho neni relevantní, měřící nástroj, který za něco stojí mu dovolí filtrovat…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  46. Autor: izmy | 6.3.2009 | 18:45

    [46]Ano, zablokovat – GA, Toplist

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  47. Autor: Dero | 6.3.2009 | 19:03

    [47]Lepší by bylo modifikovat user-agent string, abychom jej mohli ze statistik odfiltrovat. Ale pokud toto není možné, tak se kloním k opatrnému ano – blokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  48. Autor: Tommy | 6.3.2009 | 19:12

    [48]Ano, zablokovat (GA, TOPlist)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  49. Autor: Tonda | 6.3.2009 | 19:42

    [49]Ačkoliv už stejně asi vyhrál blok: Jsem zastáncem toho, co již bylo někde výše napsáno: „Je to problém tvůrců měřících systémů, aby si ohlídali roboty, a né robotů, aby se jim vyhýbali.“ Nebylo by jednodušší požádat o přidaní Screenshotovače mezi roboty např. někoho z týmu českého Google. Chápu, že to asi není fajn pocit, žádat někoho a blok svého robota a ještě navíc konkurenci, ale bylo by to nejmoudřejší.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  50. Autor: Láďa Klimek | 6.3.2009 | 20:51

    [50]Ano, zablokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  51. Autor: Aichi | 6.3.2009 | 21:35

    [51]Bohdan [42] – právě, že Seznam nikdy nepostihne všechny služby, pak bude jedna zkreslená a další ne. Měřících služeb je hafo. Kdo potřebuje ať blokuje. Líbí se mi nápad [43], chtělo by to ověřit, jestli vypnutý JS nerozhodí moc designu a kdyžtak použít tuto obezličku.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  52. Autor: Jan Mikula | 6.3.2009 | 21:46

    [52]ANO, zablokovat

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  53. Autor: Petra Větrovská | 6.3.2009 | 22:05

    [53]Ano, blokovat.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  54. Autor: Solamyl | 6.3.2009 | 23:35

    [54]Ok, je to jasné. Přístupy na návštěvnostní systémy zablokujeme. Spousta lidí se zde ptá, proč neposíláme jiný user-agent… Ten samozřejmě posíláme a screenshotátor se podle něj dá bezpečně poznat. Je to: „Mozilla/5.0 (compatible; Seznam screenshot-generator 2.0; +http://fulltext.sblog.cz/screenshot/)“. Další lidé se zde ptají, proč se nechová jako ostatní roboti… Je to tím, že screenshotátor není robot (crawler). Screenshotátor fotí pouze konkrétní stránky, pokud se častěji objevují ve výsledcích hledání. Rozhodně sám nebrouzdá po internetu a nesnaží se hledat nové stránky.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  55. Autor: Solamyl | 6.3.2009 | 23:41

    [55]K [43] – vypnout javascript není možné, spousta stránek se bez javascriptu vůbec nezobrazí (např. všechny mapové aplikace).

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  56. Autor: Marek Stejskal | 7.3.2009 | 10:36

    [56]No nevím jestli to blokovat, poslední dobou spuštěné filtry ze strany seznamu nemají moc dobré výsledky. Zcela jistě tohle chce důkladně zvážit a určitě nestavit na anketě. V základě osobně souhlasím s uživatelem „Aichi“ a „Syntax“

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  57. Autor: eMan | 7.3.2009 | 22:28

    [57]Zablokovat www.waudit.cz dik

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  58. Autor: adam | 8.3.2009 | 16:14

    [58]ANO

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  59. Autor: Martin Koneček | 8.3.2009 | 20:17

    [59]Ano, prosím, zablokovat. Minimálně Toplist a GA

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  60. Autor: MD | 11.3.2009 | 22:44

    [60]Dobrý den, hlasim tyto duplicity: 1) http://www.melodiedomobilu.eu/ a http://www.melodienamobil.eu/ 2) http://www.partyparniky.cz/ a http://www.europe-rp.cz/ 3) http://search.seznam.cz/?q=barman => 1.www.barmanshow.cz 2.www.extraobchod.eu/barman-shop/ 3.www.barman-show.eu/ 4.www.michanenapoje.cz dumyslna reklama jedne firmy Zdravim

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  61. Autor: gGardismn | 12.3.2009 | 17:56

    [61]NE, Být nechat prosím!!!

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  62. Autor: Jirka | 12.3.2009 | 20:54

    [62]Spise ano.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  63. Autor: Martin | 15.3.2009 | 09:42

    [63]Díky ;-)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  64. Autor: TonyK | 16.3.2009 | 20:50

    [64]zablokovat (ano)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  65. Autor: v6ak | 21.3.2009 | 08:05

    [65]Tak jsem si tohoto všiml pozdě, ale i tak přidám svůj komentář: Blokaci konkrétních systémů bych bral jako dočasné řešení. Z dlouhodobého hlediska bych byl pro neutralitu – tedy screenshot generátor nebude blokovat žádný měřící systém a naopak, protože takto není z principu možné postihnout všechny. Ideální by byla nějaká konvence třeba pro user agent, která by říkala, že nejde o skutečného návštěvníka (radši obecnější než screenshot generátor) a podle které by si tyto boty mohly odfiltrovat měřící systémy.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  66. Autor: Satepek | 24.3.2009 | 19:53

    [66]Pozde ale blokovat používám GA :)

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  67. Autor: Sten | 25.3.2009 | 10:40

    [67]Zablokovali jsme GA, Toplist a Navrcholu, zablokujeme i ty ostatní, které jsou zde uvedeny.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  68. Autor: Lojza | 29.3.2009 | 14:21

    [68]uz je opravdu zablokovano, ja v toplistu pozoruju hity ze seznamu porad. navstevy mi nevadi, jen se ujistuju co je teda vsechno zablokovano. 08:56:31tnat.seznam.cztMozilla 5.xtNeznámý – zaznam z 28.03.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  69. Autor: Sten | 3.4.2009 | 14:13

    [69]Momentálně jsou zablokováni GA, Toplist, Navrcholu a WAudit.cz. Niméně Toplist používá nejméně tři způsoby, jak počítat přístupy (count.asp, counter.asp a dot.asp). Pokud víte o dalších, které neblokujeme, prosíme pošlete nám URL stránek nebo přímo toho počitadla.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  70. Autor: ja | 5.4.2009 | 04:20

    [70]Pánové, neořezává vám náhodou screenshotovač poslední lomítko(pokud tam je) z url? Sleduju tyhle 404ky u více projektů…

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  71. Autor: eric | 24.8.2009 | 03:01

    [71]hi, Would you improve your screenshot app so it won’t download duplicated images on a page? Like this: http://www.pdfgeni.com/book/honda-1987-trx-250-atv-manual-pdf.html I see many downloads of: GET /images/iconpdf.gif GET /images/pdfview.gif thx in adv

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  72. Autor: Petr | 10.9.2009 | 02:24

    [72]Dobrý den, rád bych se zeptal, zda nedošlo k chybě a nezablokoval se celý screenshot generátor? Už pár měsíců se nevytváří screeny k zaindexovaným stránkám.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0

      
  73. Autor: Kohy | 12.3.2011 | 10:30

    [73]Blok.

    S tímhle souhlasím 0 S tímhle nemohu souhlasit 0